سیاره چیست و حقایقی جالب در رابطه با سیارات!

آیا انسان قادر خواهد شد به سیارات و ستاره ها سفر کند؟ ستاره ها نیز آنقدر از ما دور هستند که اگر بخواهیم با فضاپیمایی که بالاترین سرعت ممکن را دارد به نزدیکترین ستاره سفر کنیم، این سفر 20000 سال طول خواهد کشید و بعید به نظر می رسد که انسان هرگز قادر شود به ستاره ها سفر کند. یک بار چرخش آن به دور خود 59 روز و یک بار گردش آن به دور خورشید 88 روز طول میکشد. آنت و متون دارای قوس حلقوی بسیار رقیقی در مدار خود هستند درحالیکه پالن دارای یک حلقه رقیق کامل است.

با تلسكوپهاي پيشرفته مشخص شد، حلقه هايي كه دورزحل مشاهده ميشود در واقع قطعات كوچك و بزرگ يخ است كه تحت تأثير جاذبه زحل به دور آن می گردند.زحل هم مانند مشتري گازي شكل است و چگالي بسيار كمي دارد و اگر اندازه آن مطرح نبود در وان حمام خانه شما جا ميشد. پلوتو نه تنها مداری بسیار کشیده (بیضی شکلتر) از دیگر سیارهها داشت که میتوانست در مواقعی از سال (منظور از سال، سال پلوتویی است که 248 سال زمینی به طول میانجامد) این جرم را به فاصله نزدیکتری از خورشید نسبت به نپتون برساند، در عین حال زاویه مدار آن با صفحه منظومه شمسی بسیار زیاد بود (حدود 17 درجه) و به همین دلیل هم در آسمان شب بسیاری از اوقات بسیار دور تر از دایرهالبروج رصد میشود.

این سیاره همسایه بعدی زمین است که گاهی به ما نزدیک می شود و به حدود ۵۸ میلیون کیلومتری ما می رسد و گاهی در آن سوی خورشید به فاصله ۴۰۳ میلیون کیلومتری از ما قرار می گیرد. زمین و سایر سیارات اقمار خورشید هستند، اما مردم این کلمه را بیشتر به قمرهای مصنوعی که توسط انسان ساخته شده و بدور مدار زمین گردش می کند به کار می برند. به گفته انجمن سیارات دلیل این امر این است که اورانوس و نپتون در جو خود آب و سایر مولکولهای سازنده یخ مانند متان، سولفید هیدروژن و فسفن که در دمای بسیار سرد سیارات متبلور میشوند را بیشتر دارند.

ایستگاه فضایی دارای دوربین ها و سایر ابزار آلاتی است که از طریق رادیو تصاویر و اطلاعات را به زمین می فرستد. دانشمندان این سیاره را از طریق تلسکوپ های مستقر در زمین و فضا مشاهده کرده اند. هر چند هیچ کس در آن زمان نمی توانست باور کند که زمین این قدر بزرگ باشد. لایه ازون یک سپر دفاعی در ساختار جو زمین است که بیشتر اشعههای فرابنفش خورشید را به خود جذب میکند. این تنها نمونه در نوع خود در منظومه شمسی محسوب می شود. بابلیان باستان در ۱۶۰۰ میلادی آن را در آسمان رصد کردند.

پس از یک دورة 600 ساله که گزارشهای دقیقی از آن در دسترس نیست، جرمیا هورکس انگلیسی در سال 1639 میلادی گذر زهره را رصد و ثبت کرد. اگر شما به فضا سفر کنید، ممکن است در بیشتر طول سفر ابدا وزنی نداشته باشید. رویدادهای مهم پیش رو: کمربندهایتان را ببیند و آماده باشید سال نوی مریخی مصادف با 23 مارس 2019 است. و تصاویری که آنها به زمین ارسال می دارند، به همواشناسی برای پیش بینی هوا کمک می سازند. آب یافت شده در برخی از قسمتهای سطح زمین نشان میدهد که نوعی حیات بدوی در مریخ زمانی وجود داشته یا حتی اکنون وجود دارد.

این تصویر که توسط یکی از مدارگردهای ناسا در مریخ ثبت شده است، یک تپهی ماسهای را نشان میدهد که بر روی یک سطح سنگی دارای شکستگی در حال حرکت است. کاسینی حتی موفق به تشخیص برخی ترکیبات ساده آلی نیز در خاک این نواحی شد؛ ترکیباتی که نشان از وجود یک منبع انرژی در اعماق این شکافها میدادند. این سیاره به زودی توسط یک ستاره شناس آلمانی درست در جایی که آن دو ستاره شناس پیشگویی کرده بودند کشف شد.

هیچ کدام از آنها نمی دانستند که هر دو بر روی سیاره جدیدی کار می کنند. بازی کردن ۲ تا ۴ نفره این بازی یک تجربه عمیق و ناب از همکاری را در اختیار شما قرار می دهد و باید بگویم وقتی این عنوان را با دوستانتان بازی کنید، در زمره بازی هایی قرار می گیرد که به هیچ وجه گذر زمان را هنگام بازی کردن آن حس نمی کنید. در این فیلم با بازی گریس ون دین، سین پاتریک فلنی و کریستینا مور خواهیم دید: الی یک دختر جوان است که باید گواهینامه اش را بگیرد ولی مادرش جس نمی خواهد که او گواهینامه اش را زودتر بگیرد.

او تمام درس های زندگی را به جای شنیدن و از آن ها نوشتن ، تجربه کرده است و این خود یک ابزار مهم برای رسیدن به آن مفهوم والایی است که در طول سفر بدنبال آن بوده است. از جمله مواردی که فضاپیمای وویجر ۲ در مأموریت خود توانست به آن دست پیدا کند اثبات وجود باد، میدانهای مغناطیسی، شفق صبحگاهی و همچنین تندر و آذرخش در این سیاره زیبا میباشد. حساسیت ها، وسواس فکری و گاهی عملی در شما بسیار زیاد است، واقعا باید فکری برای این افکار کرد، در مرحله اول خود شما اذیت می شوید و در مراحل بعد اطرافیان، این رایج ترین ترکیبی هست که مورد حساسیت و وسواس فکری تا کنون دیده ام.

جاودانگی عشق سبب شده که او زمان و مکان را به زیرپا درآورد، عمر کوتاه خود را به ابدیت پیوند دهد و سرنوشت زمینی خود را آسمانی نماید. او به دور مدار زمین میچرخد. چه کسی کشف کرد زمین گرد است؟ طول مدت پرواز او 48 بار مدار زمین را طی کرد. او و ویا دستیارش متوجه شدند که اشیا از میان دو عدسی نزدیکتر به نظر می رسد. علاوه بر این ماهیت و ترکیب جو سیارات توسط دو موضوع مشخص میشود، یکی مقدار گرمای تابش شده از سیارات و دیگری میزان گرمای حفظ شده در آنها است. آبفشانهای انسلادوس از شکافهای نسبتا گرمی در پوسته آن سرچشمه میگیرند که دانشمندان به آنها نوارهای ببری میگویند.

بیشتر لایه های دورنی زمین را مواد سیال تشکیل داده اند و پوسته سخت زمین ضخامتی تنها در حدود 66 کیلومتر دارد. آیا هرگز اخباری از فضا به زمین رسیده است؟ برای رسیدن به ماه یا هر سیاره دیگر سفینه فضایی بایستی با سرعت زیادی به فضا فرستاده شود. حتی این اقمار می توانند تصاویر تلویزیونی و پیامهای تلفنی را از یک قاره به قاره دیگر ارسال نمایند. اما ایستگاههای فضایی میتوانند از سیارات برای ما طالاعاتی ارسال نمایند. و ممکن است در سطح ماه یا سیارات فرود آید و یا در داخل مدارد آنها گردش کند و یا نزدیک آنها پرواز نماید.

با وجود همه ی شباهت ها بین سیاره ی مریخ و زمین، دمای سطح مریخ بسیار کم تر از دمای زمین است و به طور متوسط در حدود منفی ۶۰ درجه سانتی گراد است. در اینجا دومین شباهت مفهوم نفسالامر با جهانهای ممکن رخ مینماید؛ چرا که هر دو مفهوم، ظرفی برای ثبوت اعدام است. چگونه ستاره شناسان کشف دو سیاره را قبلا پیشگویی کرده بودند؟ هر از چند گاهی سیاره زحل توسط ماه پوشانده می شود. اولین فردی که پا به روی سطح کره ماه گذاشت چه کسی بود؟ هنگامیکه او از سفینه فضایی آپلو 11 پائین آمد و قدم بر روی ماه گذاشت گفت: “این یک قدم کوچک برای یک مرد و یک پرش بلند برای بشریت است” بعد از مدت کوتاهی همسفر نیل به نام ادوین آلدرین بر روی سطح کره ماه به او پیوست.

او یک فضانورد روس بود که در 6 ژوئن 1963 به مدت سه روز با سفینه وستوک 6 به فضا پرواز کرد. او در 12 آوریل 1961 با سفینه فضایی وستوک یک به فضا رفت و قبل از رسیدن به خشکی مدار زمین را طی کرد. پلوتون که در سال کشف شد تنها دوهزار و کیلومتر قطر دارد و از ابعاد مختلف از کرات آشناتر مانند زمین ، مریخ ، مشتری ، کیوان یا حتی نپتون (نزدیکترین همسایه پلوتون) متفاوت است.

بزرگترین تلسکوپ رادیویی که به جای نور ، امواج رادیویی را جمع آوری می کند تلسکوپ آریسبو است که در پورتوریکو قرار دارد. بزرگی و قدرت بزرگترین راکت فضایی چقدر است؟ تیتان بزرگترین قمر زحل و دومین قمر بزرگ منظومه شمسی است. در جدول ذیل، مشخصات و اطلاعاتی درباره پنج سیاره کوتوله منظومه شمسی از جمله قطر سیارات کوتوله، فاصله سیارههای کوتوله از خورشید و طول سال در هر سیاره کوتوله مشخص شده است.