در میان چهار سیاره نزدیک به خورشید کدام بزرگتر است – ❤️ اسک 98

پژوهشگران معتقدند که دلیل ارزش بالای عناصری مثل طلا، نقره، پلاتین و اورانیوم، عدم وجود پروسه تولید این عناصر در زمین و منظومه شمسی است، چرا که این عناصر در فرایند سنتز هستهای و در جریان برخورد و انفجار ستارههای نوترونی چگال با سرعت بسیار بالا تولید شده و از طریق سنگهای آسمانی در زمان تشکیل منظومه شمسی به سیاره آبی ما منتقل شدهاند. سفر در دورترین نقاط زمین و مریخ به معنای سفر مستقیم از طریق خورشید است، در حالی که فضاپیماها باید در مدار ستاره خورشیدی در مدار حرکت کنند. «سیاره سرخ» پس از همه، باید بسیار آتشین باشد و مریخ نا امید نمی کند.

میکروفسیل ها(فسیل هایی بسیار ریز) از ساختار باکتری شکل اولیه را درون سنگ مریخی یافته اند.نتایج کار این گروه هنوز بطور قطعی اثبات نشده است.سن این شهابسنگها کمتر از 2 میلیارد سال تخمین زده شده است.ترکیب ساختمانی آنها نشاندهنده این است که در جریانات بازالتی مواد مذاب یا lava ودر نتیجه فعالیت آتش فشانی شکل گرفته اند.این شهاب سنگها در سه گروه با نامهای شرگوتیت(Sherogottites) ناخلایت وچاسییگنی(Chassigny)یا SNC .کشف گاز حبس شده درون این شهابسنگها یکی از نشانها های مریخی بودن آنها به حساب می آید.ترکیب ایزوتوپیک این سنگها تشابه بسیار زیادی با ترکیب جو مریخ دارد. در تابستان سال 2003 ناسا دو مریخ نورد مشابه به سطح مریخ فرستاد.اسپریت (MER-A) در دهم ژوئن سال 2003 توسط یک موشک دلتا 2 از پایگاه هوایی کیپ کاناورال به فضاپرتاب شد ودر تاریخ 4 ژانویه 2004 با موفقیت بر سطح مریخ فرود آمد.آپورجونیتی یا مریخ نورد فرصت (Opportunity)یا MER-B را در 7 ژولای 2003 توسط موشک دلتا 2 به فضاپرتاب شد ودر تاریخ 25 ژانویه سال 2004 بر سطح آن فرود آمد.هردو آنها با استفاده از نتایج آزمایشات موفق رهیاب مریخ در استفاده از کیسه های هوایی جهت فرود در سطح فرود آمدند.

ناسا میگوید: “به مانند برنامه آپولو، در این سفر ما کلیه نیازمندی های نوع بشر را به همراه خواهیم داشت، اما این بار بر خلاف آپولو ما برای ماندن میرویم.” در دهه های پیش رو ناسا قدمهایی را در جهت تاسیس یک ایستگاه انسانی در جایی فراتر از زمین خواهد برداشت. پروژه وایکینگها بعنوان اولین وسایل ساخته دست بشر برای فرود آرام بر سطح یک سیاره به حساب می آمدند.زمان مفید کاری چهار فضاپیمای وایکینگ از 90 روز پیش بینی شده فراتر رفت.نتایج نسبتا” مفیدی از عملیات آنها بدست آمد ونهایتا” ناسا پایان پروژه را در تاریخ 21 می 1983 اعلام کرد.

در ارتفاع هزار متری چتر دور انداخته شد و یک سری هشت تایی از موتورهای راکت مریخ نشین سرعت فرود را باز هم کاهش دادند. ۲- مریخ بلندترین کوه ها را در بین سیارات منظومه شمسی داراست! یافتهها نشان میدهند که دور ستارههای دیگر کهکشان راه شیری نیز سیارات سنگی دیگر بهاندازه زمین و بزرگتر از زمین وجود دارند. سطح پلوتون با توجه به وجود ترکیباتی به نام تولین دارای رگههای تیره و مایل به سرخ است. مریخ با شعاع 2،106 مایل (3،390 کیلومتر) تقریباً نیمی از اندازه زمین است.

هنگامی که سرعت فرود از 16 هزار کیلومتر بر ساعت به حدود هزار کیلومتر بر ساعت کاهش یافت یک چتر باز شد. در این لحظه سرعت فرود هر یک از مریخ نشینها فقط 8/8 کیلومتر بر ساعت بود. مساحت آتشفشان واقع در خط استوا این سیاره تقریباً برابر با مساحت ایالت آریزونا آمریکا است (طبق دادههای ناسا بیش از ۲۵۶ هزار کیلومتر مربع). در مجموع ۱۲ آتشفشان غول پیکر در مساحتی حدود ۳۰ میلیون کیلومتر مربع وجود دارد. در بالای آتشفشان یک فرورفتگی عظیم (کالدرا) وجود دارد که حدود ۸۵ کیلومتر عرض و تا ۳ کیلومتر عمق دارد.

ارتفاع آن ۲۶ کیلومتر است که باعث میشود تقریباً سه برابر بلندترین کوه روی زمین – اورست، که ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۸.۸ کیلومتر است – بالاتر باشد. از فاصله متوسط 142 میلیون مایل (228 میلیون کیلومتر)، مریخ 1.5 واحد نجومی با خورشید فاصله دارد. فاصله متوسط این دو سیاره 140 میلیون مایل (225 میلیون کیلومتر) است. قطر استوای مشتری ۹۲۷۵ کیلومتر بیشتر از قطر قطبهای آن است. دانشمندان همچنان تصور می کردند که سیاره مشتری دارای چهار قمر و سیاره زحل دارای هشت قمر است.

به منظور توضيح بعضي از مفاهيم اختر شناسي و همچنين امور دريا نوردي ، اختر شناسان طبق نظريه بطلميوس ، زمين را در مركزكره اي، بسيار بزرگ و فرضي تصور مي كنند كه تمام اجرام سماوي در روي آن واقع اند و به دور زمين مي چرخند.طبعا ، ما هميشه نيمي از اين كره فرضي را مي بينيم ، زيرا نيم ديگر آن در زير سطح افق واقع شده است. همچنین منشا و ردیابی آلاینده ها در خروجی مدل HYSPLIT، در ترازهای زیرین جو محلی و در ترازهای میانی گاهاً محلی و گاهی منطقه ای می باشند که کشورهای عراق، شمال عربستان و سوریه بیش ترین سهم را دارا می باشند.

سیستم I دارای مدت زمان 10 ساعت 14 دقیقه 00 ثانیه (844.3 درجه در روز) است و شامل منطقه استوایی، کمربند استوایی جنوبی و کمربند استوایی شمالی می شود. اما فضاپیمای کاسینی در سال 2004، این دوره تناوب را 10 ساعت و 45 دقیقه بهدست آورد. دو کاوشگر وویجر تعدادی از قمرهای نزدیک و داخل حلقههای زحل و همچنین شکاف کوچک مکسول (شکافی در حلقهی C) و شکاف کیلر (شکافی عریض و ۴۲ کیلومتری در حلقهی A) را کشف کردند.

فقط یک مورچه کوچک داخل یک کوزه غول پیکر. در سال ۱۶۰۹ گالیلئو گالیله اخترشناس ایتالیایی مریخ را با یک تلسکوپ اولیه روئیت کرد تا عنوان پدر مشاهدت نجومی را به خود اختصاص دهد. جو جهنمی زهره عمدتاً از کربن دیاکسید ،نیتروژن و قطرات ابرهای سولفوریک اسید ساختهشده و دانشمندان تنها مقادیر کمی از آب را در جو آن شناسایی کردهاند. از غبار٬ مه٬ شبنم ودیگر ذرات تشکیل شده ودارای رنگهای متفاوتی هستند.در حالیکه جو سیاره بیشتر از دی اکسید کربن تشکیل شده اما موجودی ذرات آب سیاره هم می توانند با سرد و منقبض شدن ،ابر بوجود بیاورند.

در عوض این شفق قطبی توسط ترکیبی از ذرات خارج شده از قمرهای زحل و سرعت چرخش سریع میدان مغناطیسی زحل ایجاد میشود، با این حال این شفقهای غیر خورشیدی هنوز کاملاً درک نشدهاند. هنگامی که مریخ نشینها از فضاپیما های خود جدا شدند ابتدا سرعت آنها توسط هشت موتور از مدار خارج کننده راکت کند شد. نزدیکترین رویکرد ثبت شده این دو سیاره در سال 2003 اتفاق افتاد، زمانی که فاصله آنها فقط 34.8 میلیون مایل (56 میلیون کیلومتر) بود. پلوتون در یک نقطه معین از مدار خود، 25/1 میلیارد کیلومتر (780 میلیون مایل) پایین تر از دایره البروج قرار می گیرد.

هنگام صعود به المپ، خوب است که به اطراف نگاه کنیم و برخی دیگر از آتشفشانهای Tharsis تارسیس را مورد تأمل قرار دهیم. را به عنوان واحد نجومی بکار می برند. این کشف تأیید شد و بهطور عمومی به عنوان نخستین کشف رسمی سیارات فراخورشیدی محسوب میشود. اکنون آشکار شده بود که تعداد اقمار سیارات مطابق نظر کپلر نیست. زحل (کیوان) ششمین سیاره ی منظومه شمسی از نظر نزدیکی به خورشید است.

همچنین به نظر می رسد که نوعی مرکز برای گرد هم آمدن Na’Vi وجود دارد. ۲. آنقدر جرم دارد تا خودگرانی آن بر نیروهای جسم صلب غلبه کرده، جسمی با تعادل هیدرواستاتیک (تقریباً گِرد) به وجود آید. بهترین زمان رصد مریخ زمانی است که با زمین در حالت مقابله باشد در این وضعیت فاصله بین دو جرم به حداقل رسیده ومی توان عوارض سطحی سیاره را با تلسکوپهای آماتوری نیز مشاهده کرد.این وضعیت هر ۲۶ ماه یکبار تکرار می شود و۳ ماه قبل و۳ ماه بعد ازاین تاریخ است که سیاره ارزش رصد کردن پیدا می کند ودر بقیه روزها اندازه آن بسیارکوچک است.

این سیاره ناشناخته میتواند جرمی حدود 10 برابر جرم زمین داشته باشد و قطر مدار آن به دور خورشید به طور متوسط 20 برابر بیشتر از مدار نپتون باشد. قطر یکی از آن ها که تیتان نامیده می شود، حدود ۶۰۰۰ کیلومتر است. این سیاره با سرعت ۲۴ کیلومتر در ثانیه بدور خورشید می گردد. سرعت گریز از سطح آن 5 کیلومتر بر ثانیه است. این سایت به سرعت به یکی از محبوبترین سایتها برای علاقهمندان به بشقاب پرندهها تبدیل شد.