دانلود مقاله سیاره ها و ستاره هاا

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی عکس سیارات مختلف کلیک کنید. برای دانلود مجموعه مستند کاسموس اینجا کلیک کنید. کاسینی دو قمر جدید برای زحل کشف کرد همچنین به وجود آب مایع روی سطح انسلادوس و یخفشانهای آن پی برد. فورانهای قوی هنگامی رخ می دهند که آیو، نزدیک ترین قمر مشتری و چهارمین آنها از میان مرکز مغناطیسی سیاره عبور می نماید تششعات پی در پی از سطح مشتری و همجنین ذرات پر انرژی کمربند رادیواکتیو مشتری می آیند.

معمولا مشتری چهارمین شی درخشان آسمان میباشد (بعد از خورشید، ماه و زهره) اگرچه بعضی اوقات مریخ درخشانتر بهنظر میآید. گروه سعی کرد تا با افزایش سرعت به سمت زمین خود را از معرض آتش احتمالی سلاحهای مهاجمین و مدافعین زمین خارج سازد اما چند لحظه بعد ، با شلیک سلاح های مهاجمین که با شدت تمام از پشت سر آنها آغاز شده بود ، گروه در معرض خطر تشعشعات سلاحهای طرفین قرار گرفت .در پاسخ به حمله دشمن بلافاصله از سمت زمین نیز آتش شدیدی با شلیک تجهیزات زمینی آغاز شد و تعدادی از پرنده های آهنی گروه پیشرو در جریان آتشباری دو طرف طعمه حریق شد.

چند لحظه بعد درب سفینه سعید به آرامی توسط مهاجمین جدید باز شد و سعید با دیدن آن صحنه به شدت متعجب شد و در حالی که سعی می کرد آرامش خودش را حفظ کند همراه با لکنت زبان پرسید , ش… ستاره شناسان گمان می کنند که احتمالا یک شی بزرگ به شدت به این سیاره برخورد کرده و سبب تمایل بیشتر آن به یک سمت شده است .

با سرعت متوسط مداری 9.68 کیلومتر بر ثانیه، طول می کشد کیوان 10،759 روز زمین (یا حدود 29 1⁄2 سال) برای به پایان رساندن یک انقلاب در اطراف خورشید. با رسیدن کاوشگر به موقعیت مداری خود در اطراف پلوتون، نیوهورایزنز، مانور گذر نزدیک شش ماههای را برای مطالعه پلوتون و سیستم قمری آن ترتیب داد و در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۵ به نزدیکترین فاصله خود به سیاره کوتوله رسید. نقشه عملیات و بخشی از لباسها و تجهیزات آدمکها هنوز در سالن باقیمانده بود و سعید برای آنکه راحتتر بتواند با استفاده از این موقعیت فرار کند ، تصمیم گرفت با آدمک ها همرنگ بشود ، با این فکر او خیلی زود یکی از لباس ها را برداشت و پوشید ، بقیه لباس ها هم توسط آدمک ها مورد استفاده قرار گرفت و در حالیکه آتش سوزی شدت گرفته بود، نقشه را برداشت و به سمت درب حرکت کرد .

این حلقه ها به ترتیب از بیرونی ترین به درونی ترین عبارتند از : اپسیلون ، U1R1986 ، دلتا ، گاما ، اتا ، بتا ، آلفا ، 6 ، 5 ، 4 و U2R1986 پهنای حلقه اپسیلون به صد کیلومتر می رسد خرده ریزهای آن بین 13 تا 6/13 سانتی متر است اما پهنای بقیه حلقه ها از 10 کیلومتر تجاوز نکرده و از خرده ریزهای حلقه اپسیلون کوچکترند اما کل حلقه آلبدونی برابر 5 درصد دارد . ظاهراً افرادی هم که وارد سفینه سعید شده بودند از دیدن سعید متعجب شده بودند لحظات به کندی می گذشت و برای چند دقیقه سکوت مطلق در سفینه حاکم شد ، این بار افراد تازه وارد با ظاهر انسانی اما با لباس ها و تجهیزاتی یکسان وجدید و در عین حال متفاوت با آنچه تا به حال دیده بود هویت سعید را سوال کردند ، تردید سعید کم کم با پرسش این سوال از طرف تازه واردین به یقین نزدیک می شد.

سعید بلافاصله سعی کرد مسیر سفینه را تغییر بدهد و سرانجام موفق شد با فاصله چند سانتیمتری از کنار آن عبور کند اما با این که هیچگونه برخوردی رخ نداده بود حرارت بیش از حد شهاب سنگ باعث شد سیستم کنترلی سفینه از کار بیافتد و هدایت آن از دست سعید خارج شود . موجود فضایی به سعید گفته بود که اطلاعاتش تا چه اندازه برا ی پیدا کردن زمین و شناخت بیشتر از انسانها به آنها کمک کرده ، همچنین او را از قصدشان برای حمله به زمین و تصرف آنجا با کمک انسانها شبیه سازی شده آگاه کرده بود ، سعید از اینکه اینطور فریب خورده بود احساس شرمساری می کرد و در حالیکه بشدت عصبانی بود ، شدیدا نسبت به این موضوع احساس مسئولیت می کرد اما می دانست امکان انجام هر نوع حرکت پیشگیرانه از او سلب شده است ، حالا این سعید بود که می بایست آخرین تلاشهایش را برا ی خروج از این بحران بکار ببرد تا شاید بتواند زمین را از شر این مهاجمین نجات بدهد.

سعید فکر کــــرد حتما موجودات فضایی از روی انسان های دیگری هم ، شبیه سازی کرده اند و در حالیکه بکلی ناامید شده بود ، خودش را به دست تقدیرسپرد ، اما قبل از اینکه حرکت دیری انجام بدهد لحظه ای بعد با شلیک مهاجمین ، بدنش از حرکت باز ایستاد و در جای خودش آرام گرفت ، گویی سالهاست که به خوابی عمیق فرو رفته است . یکی دیگر از اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ به کشف استخوان ران انسان در این سیاره تعلق دارد!

دمای میانگین تتیس به منفی ۱۸۷ درجهی سانتیگراد میرسد. قطر تایتان به ۲۵۷۵ کیلومتر میرسد که تقریبا ۵۰ درصد عریضتر از ماه زمین است. آنقدر بزرگ باشد تا جاذبه کافی برای اینکه به شکل کروی دربیاید را داشته باشد. یکی از اهداف اصلی این مأموریت کشف قمرهای بیشتر برای زحل و کشف ساختار و رنگ حلقهها و همینطور کسب اطلاعات بیشتری در مورد قمرهای این سیاره بود. در این مدت کوتاه، پژوهشگرها تصاویری از سطح و همینطور اطلاعاتی در مورد گازها و وضعیت بادهای موجود در جو و سطح تایتان به دست آوردند. در مقابل ، قسمت جنوبی شامل سطح نسبتا تفت آتش فشانی زمینی می باشد.

فرمانده زمینی با اعلام خبر به مرکز زمین دستورات لازم را صادر کرد ، سعید و همراهانش با تعدادی از سفینه های زمینی به دور از میدان جنگ به پشت جبهه جنگ منتقل شدند. در حال حاضر انسلادوس تنها قمر زحل است که به صورت درون زا فعال میباشد و کوچکترین جسم شناخته شده در منظومه شمسی است که امروزه از نظر زمین شناسی فعال است، به این معنی که در آن بارش برف و نزولات جوی وجود دارد.

پيش از دهه ۱۹۹۰ میلادی تنها ۹ سیاره (و همگی در سامانه خورشیدی ما) شناخته شده بودند، ولی امروزه (در سال ۲۰۰۴) تعداد ۱۳۰ سیاره شناسایی شده است. اما از آنجا که زحل از خورشید دورتر است ۲۹ سال زمینی طول میکشد تا مدار خورشید را کامل کند. تقریباً یک سال بعد ، در اوت 1981 ، وویجر 2 به مطالعه سیستم زحل پرداخت. و سیارات گازی: مشتری، زحل، اورانوس و نپتون که عمدتا از به این سیارات مشتریسان می گویند، سیارات بزرگی هستند که عمدتاً از گازها تشکیل شده اند و جو ناپایداری دارند و توفانهای عظیمی در لایه های بالایی جو آنها بخاطر پدیده همرفت،گاز سرد جایگزین گاز گرم می شود و اکثرا تعداد زیادی قمر دارند.

ما تاکنون فقط توانسته ایم 9 سیاره را در منظومه شمسی شناسایی کنیم، اما آیا سیاره های دیگری نیز در این منظومه وجود دارند؟ این سیارات بزرگ احتمالأ بر اینکه دیگر اجزای نظامی شمسی چگونه شکل گرفتند، تأثیر زیادی دارند. در ارتفاعات این قمر، مولکولهای متان و نیتروژن بر اثر برخورد با نور فرابنفش خورشید و ذرات پرانرژی تجزیه میشوند. در سال 1899 ویلیام هنری پیکرینگ فبی را کشف کرد، ماهواره ای بسیار نامنظم که همزمان با ماه های بزرگتر با زحل نمی چرخد.

Voyager 1 در سال ۲۰۱۲ به فضای بین ستارهای رفت و Voyager 2 در سال ۲۰۱۸ به آن پیوست. از این رو، نمیتوان وجود چنین سنگهایی را به حضور بیگانگان در مریخ نسبت داد. هستهی سیاره با لایهای از هیدروژن فلزی احاطه شده است، لایهی میانی از هیدروژن و هلیوم مایع تشکیل شده است و در نهایت یک لایهی بیرونی گازی وجود دارد. مخالفین این فرضیه بر این عقیده اند که منظومه شمسی دارای ماده کافی برای تشکیل سیاره علاوه بر 9 سیاره دیگر نبوده و همچنین تشکیل این سیاره در چنین فاصله ای مطابق با عمر منظومه شمسی نیست .